(English version follows below.)
2025年12月に開始する公募から、NEDO事業の公募申請は jGrantsシステムを利用した申請に変更になりました。
変更点は下記のとおりです。
|
|
変更前 |
変更後 |
|
申請方法 |
申請者がNEDOのWeb入力フォームから必要情報の入力と提出書類等のアップロード。 |
研究事業係宛てにメールで申請書類一式を提出。研究事業係がとりまとめてjGrantsシステムに提出。 |
|
e-Rad登録が必要な事業 |
申請前に申請者全員が応募課題の情報を入力。 |
採択後に採択事業者のみが応募課題の情報を入力。 |
申請方法の変更に伴い、NEDO事業の公募について研究事業課HP内の外部資金情報一覧「jGrants」カテゴリにて周知いたします。
<申請時の注意点>
確実に申請を行うために、下記の点にご留意ください。
・学内締切厳守
取りまとめ提出処理等に時間を要するため、学内締切厳守でお願いいたします。
遅延した場合には、申請できない可能性がございます。
・「jGrants申請表」の提出
申請時に当係で入力が必要な項目について、
申請者が「jGrants申請表」にご記入の上、
申請書類一式と合わせて当係までご提出ください。
・申請書類一式について
圧縮せず、NUSS等へアップロードしてご提出をお願いいたします。
(解凍時にファイル名等が不明となる場合があるため)
・申請時のメール件名について
申請ミスの防止のため、当係への申請書類提出の際のメール件名は下記の通りご記入ください。
【jGrants申請書類】「申請を希望する課題名」
※個別の学内周知に掲載しますので、コピー・貼付をお願いいたします。
※ The English translation of this notice was created using machine translation.
Starting with the December 2025 call for proposals, applications for NEDO projects will now be submitted using the jGrants system.
The changes are as follows:
|
|
Before the change |
After the change |
|
Application Method |
Applicants must enter the required information and upload supporting documents via NEDO’s web input form. |
Submit the complete set of application documents via email to the Research Funding Section. The Research Funding Section will compile them and submit them to the jGrants system. |
|
Projects requiring e-Rad registration |
All applicants must enter the information for the application topic before submitting the application. |
Only selected applicants must enter information about their submitted projects after selection. |
Due to changes in the application method, information regarding NEDO project solicitations will be announced in the “jGrants” category of the External Funding Information List on the Research Funding Division website.
<Important Notes for Application>
To ensure successful application, please note the following points:
・Strictly adhere to the internal deadline
Due to the time required for consolidation and submission processing, strict adherence to the internal deadline is required.
Late submissions may result in the application not being accepted.
・Submission of the “jGrants Application Form”
For items requiring input by our office during the application process,
applicants must complete the “jGrants Application Form”
and submit it to our office along with the full set of application documents.
・Regarding the Full Set of Application Documents
Please submit them uncompressed, uploaded to NUSS or similar platforms.
(Compressed files may cause filenames to become unrecognizable during decompression.)
・Regarding the Email Subject Line for Submissions
To prevent submission errors, please use the following subject line when emailing application documents to our office:
【jGrants申請書類】「申請を希望する課題名」
※This subject line will be used for internal announcements; please copy and paste it.

