【内容】2026年(第24回)高峰記念第一三共賞候補者の募集
【応募先】公益財団法人第一三共生命科学研究振興財団
【金額】2,000万円/件
【提出方法】各部局長の推薦を受けて、直接応募
※【財団が指定する推薦資格者】以下をご確認ください。
https://www.ds-fdn.or.jp/recommend/doc/2025_recomlist.pdf?202510
環境医学研究所長・医学系研究科長・生命農学研究科長・創薬科学研究科長・
理学研究科長・糖鎖生命コア研究所長
【学内締切日】2026/01/16 12:00 (研究事業係)
推薦書に推薦理由を記入して
部局長の内諾をメールでお取りください。
そのメール文とともに推薦書の電子版を提出してください。
連絡先は空欄でお願いします。
手続き後、ご返却しますので、
締切日までに財団へご提出ください。
【締切日】2026/01/31 (応募先)
【HP】http://www.ds-fdn.or.jp/honour/index.html
【備考】※詳細はHPをご確認ください。
※推薦要領をご確認されたい場合は、研究事業係へメールでご連絡ください。
・集約対象外部局については承諾手続き・締め切りが異なります。
集約対象外部局についてはこちら
https://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・運営管理経費 (間接経費等)を計上できる課題については
公募要項等において助成の対象外と明確に記載されている場合を除き、
申請書の予算欄に計上してください。
運営管理経費の率:(A)+(B)
(A)大学本部・・助成金額の1%
(B)所属する部局・・助成金額の_%
所属部局が決める運営管理経費の率は、所属部局で予算担当者にお尋ねください。
※ 応募書類への虚偽記載が判明した場合は、
一定期間の各種応募を認めない等の措置を行う場合があります。
また、虚偽記載により受給した研究費については、当該研究費の全部又一部の返還を求めます。
————————————————————————————————————————
【To Foreign Researchers】【Public offering】
For details on this public offering, please read the information given below.
————————————————————————————————————————
【Content of the public offering】24th (2026)Takamine Memorial Daiichi Sankyo Award
【Public offering organization】Daiichi Sankyo Foundation of Life Science
【Amount】20 million yen / case
【Application procedure】Apply upon receiving consent by a head of department
※[Recommendation qualifications specified by the Foundation] Please check the following.
https://www.ds-fdn.or.jp/recommend/doc/2025_recomlist.pdf?202510
【Campus deadline】January 16, 2026 12:00 (to the Research Funding Section)
【Application deadline】January 31, 2026 (to the public offering organization)
【HP】http://www.ds-fdn.or.jp/honour/index.html
【Note】※For further information, please check the HP
※If you would like to check the recommendation guidelines, please contact the Research Funding Section by email.
・Procedures and deadlines are different for the following departments.
http://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・Regarding projects for which Operating and administrative expenses (indirect expenses, etc.) can be included,
unless explicitly stated in the application guidelines that it is not eligible for funding, please include them in the budget section of the application form.
Operating and administrative expense ratio : (A) + (B)
(A) University headquarters: 1% of the grant amount
(B) Affiliated department: _% of the grant amount
The Operating and administrative expense ratio determined by the affiliated department should be confirmed with the budget officer of the affiliated department.
※ If any misrepresentation in the application documents is found,
we may take measures such as disqualifying the applicant from applying for various
research grants for a certain period of time.
In addition, the applicant will be required to return all or part of the research funds
received as a result of the misrepresentation.

