【内容】令和7年度第38回助成研究
一般発展型/研究育成型
【応募先】一般財団法人東海産業技術振興財団
【金額】一般発展型:200万円/1件
研究育成型:100万円/1件
総額:2000万円程度
【提出方法】機構長の依頼書を添えて、研究事業係から財団へ送付。
※推薦件数に制限なし。
【学内締切日】2025/11/10 12:00 (研究事業係)
交付申請書のWORD版をメールでご提出ください。
確認後、ご連絡差し上げますので、
先生の押印版(紙媒体)を研究事業係へご提出ください。
機構長の押印手続き後、
一括して締切日までに財団へ提出します。
【締切日】2025/11/30 (応募先)
【HP】https://www.tft.or.jp/archives/1340
【備考】※詳細はHPをご確認ください。
・集約対象外部局については承諾手続き・締め切りが異なります。
集約対象外部局についてはこちら
https://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・運営管理経費 (間接経費等)を計上できる課題については
公募要項等において助成の対象外と明確に記載されている場合を除き、
申請書の予算欄に計上してください。
運営管理経費の率:(A)+(B)
(A)大学本部・・助成金額の1%
(B)所属する部局・・助成金額の_%
所属部局が決める運営管理経費の率は、所属部局で予算担当者にお尋ねください。
※ 応募書類への虚偽記載が判明した場合は、
一定期間の各種応募を認めない等の措置を行う場合があります。
また、虚偽記載により受給した研究費については、当該研究費の全部又一部の返還を求めます。
————————————————————————————–
【To Foreign Researchers】【Public offering】
For details on this public offering, please read the information given below.
—————————————————————————————
【Content of the public offer】The 38th Granted research
General development type/Research fostering type
【Public offering organization】Tokai Industrial Technology Foundation
【Amount】
General development type : 2 million yen
Research fostering type : 1 million yen
Total amount: 20 million yen
【Application procedure】Send to the Foundation from the Research Funding Section
with the request form of the Chancellor, Tokai National Higher Education and Research System.
【Campus deadline】November 10, 2025 12:00 (to the Research Funding Section)
【Application deadline】November 30, 2025 (to the public offering organization)
【HP】https://www.tft.or.jp/archives/1340
【Note】※For further information, please check the HP
・Procedures and deadlines are different for the following departments.
http://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・Regarding projects for which Operating and administrative expenses (indirect expenses, etc.) can be included,
unless explicitly stated in the application guidelines that it is not eligible for funding, please include them in the budget section of the application form.
Operating and administrative expense ratio : (A) + (B)
(A) University headquarters: 1% of the grant amount
(B) Affiliated department: _% of the grant amount
The Operating and administrative expense ratio determined by the affiliated department should be confirmed with the budget officer of the affiliated department.
※ If any misrepresentation in the application documents is found,
we may take measures such as disqualifying the applicant from applying for various
research grants for a certain period of time.
In addition, the applicant will be required to return all or part of the research funds
received as a result of the misrepresentation.