【助成内容】令和8年度学術研究活動助成事業
【応募先】公益財団法人木下記念事業団
【金額】500万円以下/1件
【提出方法】大学全体で1件のみ申請可能 大学で取り纏めて応募します。
※他機関へ異動・退職予定の方は申請できませんので、ご注意ください。
【学内締切日】2025/10/02 12:00 (研究事業係)
申請ご希望の場合は、研究事業係へメールでご連絡ください。
申請書の様式をお渡しします。
申請書類一式をメールでご提出ください。
・推薦者欄の「大学名 学長」は以下をご記入ください。
「国立大学法人東海国立大学機構名古屋大学 総長 杉山 直」
・記入者欄の「役職 氏名」は以下をご記入ください。
「総長 杉山 直」
推薦理由はあらかじめご記入ください。
学内選考の上、ご連絡します。
承諾書を含む申請書類一式を紙媒体でご提出ください。
公印手続き後、研究事業係から締切日までに財団へ提出します。
【締切日】2025/11/20 (応募先)
【HP】http://www.k-zaidan.or.jp/disc.html
【備考】※詳細はHPと添付書類をご確認ください。
各種様式(事前選考申込書)及び外部資金情報は下記をご確認ください。
http://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・集約対象外部局については承諾手続き・締め切りが異なります。
集約対象外部局についてはこちら
https://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・運営管理経費 (間接経費等)を計上できる課題については
公募要項等において助成の対象外と明確に記載されている場合を除き、
申請書の予算欄に計上してください。
運営管理経費の率:(A)+(B)
(A)大学本部・・助成金額の1%
(B)所属する部局・・助成金額の_%
所属部局が決める運営管理経費の率は、所属部局で予算担当者にお尋ねください。
※ 応募書類への虚偽記載が判明した場合は、
一定期間の各種応募を認めない等の措置を行う場合があります。
また、虚偽記載により受給した研究費については、当該研究費の全部又一部の返還を求めます。
————————————————————————————–
【To Foreign Researchers】【Public offering】
For details on this public offering, please read the information given below.
—————————————————————————————
【Content of the public offer】Academic research activities research project FY 2026
【Public offering organization】The Kinoshita Memorial Corporation
【Amount】Less than 5 million yen/grant
【Application procedure】Only 1 applications can be submitted for the entire university
The university will gather all the application and submit to the foundation.
【Campus deadline】October 02, 2025 12:00 (to the Research Funding Section)
【Application deadline】November 20, 2025 (to the public offering organization)
【HP】http://www.k-zaidan.or.jp/disc.html
【Note】※Please check the website and attached documents for details.
Forms (advance application form) and external funding information
http://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・Procedures and deadlines are different for the following departments.
http://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・Regarding projects for which Operating and administrative expenses (indirect expenses, etc.) can be included,
unless explicitly stated in the application guidelines that it is not eligible for funding, please include them in the budget section of the application form.
Operating and administrative expense ratio : (A) + (B)
(A) University headquarters: 1% of the grant amount
(B) Affiliated department: _% of the grant amount
The Operating and administrative expense ratio determined by the affiliated department should be confirmed with the budget officer of the affiliated department.
※ If any misrepresentation in the application documents is found,
we may take measures such as disqualifying the applicant from applying for various
research grants for a certain period of time.
In addition, the applicant will be required to return all or part of the research funds
received as a result of the misrepresentation.