サイト内キーワード検索

アクセス

HOME > 研究費等応募 > 外部資金情報一覧 > 研究助成・賞 > 【研究助成_20251017_直】高橋産業経済研究財団 令和8年度助成事業 一般公募

【研究助成_20251017_直】高橋産業経済研究財団 令和8年度助成事業 一般公募

【助成内容】令和8年度助成事業 一般公募
【応募先】公益財団法人高橋産業経済研究財団
【金額】100万円~300万円/年
【提出方法】機構長の推薦を受け、直接応募
【学内締切日】2025/10/17 12:00 (研究事業係)
        申請書類一式をご提出してください。
        推薦書の推薦欄には以下をご記入ください。
        所在地: 〒464-8601愛知県名古屋市千種区不老町
        所属機関:国立大学法人東海国立大学機構
                             (フリガナ):コクリツダイガクホウジントウカイコクリツダイガクキコウ
         役職名:機構長
         氏名:松尾 清一
                              推薦理由もあらかじめご記入ください。
                              押印手続き後、ご返却しますので、
                              締切日までに財団へご提出ください。
【締切日】2025/10/31 17:00 (応募先)
【HP】http://takahashi-f.or.jp/
【備考】※詳細はHPをご確認ください。

・集約対象外部局については承諾手続き・締め切りが異なります。
 集約対象外部局についてはこちら
 https://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・公募要項等において助成の対象外と明確に記載されている場合を除いて、
 運営管理経費 (間接経費等)を申請書の予算欄に計上してください。
 運営管理経費の率:(A)+(B)
 (A)大学本部・・助成金額の1%
 (B)所属する部局・・助成金額の_%
 所属部局が決める運営管理経費の率は、所属部局で予算担当者にお尋ねください。

※ 応募書類への虚偽記載が判明した場合は、
  一定期間の各種応募を認めない等の措置を行う場合があります。
  また、虚偽記載により受給した研究費については、当該研究費の全部又一部の返還を求めます。
————————————————————————————————————————
【To Foreign Researchers】【Public offering】
  For details on this public offering, please read the information given below.
————————————————————————————————————————
【Content of the public offering】Research Grant FY2026 Open call for participants
【Public offering organization】Takahashi Industrial and Economic Research Foundation
【Amount】1 – 3 million yen/year
【Application procedure】Direct application  
  The recommender is Chancellor , Tokai National Higher Education and Research System.
【Campus deadline】October 17, 2025 12:00 (to the Research Funding Section) 
【Application deadline】October 31, 2025 17:00 (to the public offering organization)
【HP】http://takahashi-f.or.jp/
【Note】※For further information, please check the HP

・Procedures and deadlines are different for the following departments.
 http://jigyoka.aip.nagoya-u.ac.jp/contents/1126.html
・Unless explicitly stated in the application guidelines that it is not eligible for funding, please include Operating and administrative expenses (indirect expenses, etc.) in the budget section of the application form.
 Operating and administrative expense ratio : (A) + (B)
 (A) University headquarters: 1% of the grant amount
 (B) Affiliated department: _% of the grant amount
 The Operating and administrative expense ratio determined by the affiliated department should be confirmed with the budget officer of the affiliated department.

※ If any misrepresentation in the application documents is found,
  we may take measures such as disqualifying the applicant from applying for various
  research grants for a certain period of time.
  In addition, the applicant will be required to return all or part of the research funds
  received as a result of the misrepresentation.